loader

Większość firm odczuwa dziś skutki globalnego kryzysu. Przemysł bazuje na relacjach z klientem, a te trudno utrzymać, jeżeli nie mamy możliwości spotkania twarzą w twarz. Zamknięcie centrów handlowych i małych biznesów nie oznacza jednak, że znikną również pytania, skargi czy nierozwiązane kwestie. Trudne czasy wymagają wyjątkowych rozwiązań, czego przykładem może być bot głosowy.

Wychodząc naprzeciw nowym oczekiwaniom rynku, postanowiliśmy stworzyć własnego bota głosowego. Chcieliśmy zaoferować naszym klientom unikalny produkt, który byłby innowacyjnym i prostym wsparciem systemu obsługi konsumentów. Nasz bot daje jednak znacznie większe możliwości. Sprawdźmy, które branże mogą zyskać, stawiając na to rozwiązanie i jakie dokładnie funkcje posiada nasz bot.

Bot głosowy jako wsparcie obsługi klienta

Obsługa klienta może zmagać się obecnie ze znacznym przeciążeniem pracą i ilością zgłoszeń. Brak możliwości skorzystania z pomocy w najbliższej placówce i bezpośredniej rozmowy z agentem sprawia, że klientowi pozostaje jedynie kontakt telefoniczny. To skutkuje z kolei coraz dłuższymi kolejkami na linii i rosnącym zniecierpliwieniem. 

Boty głosowe mogą uprościć proces wstępnej weryfikacji, aby konsultanci odbierali zgłoszenia, które będą zgodne z ich kwalifikacjami, nie musząc tracić czasu na przekazywanie ich do innych działów. Poza tym boty mogą przyjmować i przetwarzać zgłaszane reklamacje, np. w sklepach z artykułami domowymi.

Po rozmowie z obsługą konsumenta, boty głosowe mogą zadzwonić do klienta z ankietą weryfikującą zadowolenie z obsługi. W ten sposób jesteśmy w stanie zbierać dane na temat skuteczności i wydajności naszych pracowników. W zamian za wzięcie udziału w ankiecie możemy zaproponować klientom niewielkie upominki, np. voucher na darmową kawę.

Inną ciekawą funkcją botów głosowych jest zbieranie danych dotyczących zużycia surowców dla elektrowni, gazowni i obiektów wodnych. Zamiast przesyłać odczyty z liczników drogą mailową, bot zadzwoni do każdego klienta raz w miesiącu, aby uzyskać dokładne informacje. Pozwoli to na obsłużenie tysięcy klientów w tym samym czasie oraz bieżące uaktualnianie bazy. Tym sposobem cały proces zajmie znacznie mniej czasu. 

Z takiego rozwiązania skorzystać mogą też firmy digitalowe, które rozwiązują problemy i resetują hasła nawet setki razy dziennie. Bot głosowy może przejąć część ich obowiązków i je zautomatyzować. 

Bot głosowy, a różne rodzaje wizyt

Każda firma, która opiera swoją działalność na wizytach umawianych w konkretnych dniach i godzinach zmaga się z problemem klientów, którzy nie pojawiają się w ustalonym terminie i go wcześniej nie odwołują. Dotyczy to lekarzy, fryzjerów, kosmetyczek, warsztatów samochodowych i wielu innych usługodawców. Choć wysłanie SMS-a w jakimś stopniu rozwiązuje ten problem, nie eliminuje go całkowicie. 

W zamian do klientów zadzwonić może bot głosowy, który potwierdzi, przełoży lub odwoła wizytę. Istnieje większe prawdopodobieństwo, że klient odbierze telefon niż, że odpowie na SMS-a. Na pewno warto spróbować!

Użycie bota będzie korzystne też dla branży eventowej i konferencyjnej. Dzięki niemu będą one mogły z łatwością potwierdzać przybycie gości lub informować ich o zmianach w harmonogramie.

Bot głosowy dla usług windykacyjnych

Chociaż bot nie zastuka do drzwi klienta, może być pomocny na innych etapach odzyskiwania długu. Może przede wszystkim monitorować bieżącą bazę danych dłużników i kontaktować się z nimi w celu poinformowania o konieczności spłaty. Następnie może również zbierać deklaracje spłaty długu i kontrolować, ile zadłużeń uregulowano o czasie.

Bot zbiera dane każdej wykonanej operacji, dlatego pozwala na wygodne analizy i raporty efektywności. Jeżeli klient nie spłaci długu, bot może ponowić kontakt. Każda z tych czynności może zostać zautomatyzowana i wykonywana jednocześnie dla wielu osób o zaprogramowanej przez nas godzinie. 

Bot głosowy jako informator

Pisanie scenariuszy dla botów głosowych pozwala deweloperowi zaprogramować je tak, aby wykonywały dokładnie tę akcję, do której chcemy je wykorzystać. Dla przykładu – naszemu klientowi InPost, który oferuje innowacyjne usługi logistyczne, zaproponowalibyśmy wykorzystanie bota do informowania o statusie przesyłki. Bot dzwoniłby do klienta, aby dać mu znać, że paczka czeka na niego w wybranym Paczkomacie. Działałoby to także w drugą stronę. Klient mógłby zadzwonić na infolinię i zapoznać się z aktualnym statusem swojej przesyłki. Wówczas, wraz z opcją zdalnego otwierania skrzynek, InPost dysponowałby serią najbardziej zaawansowanych usług kurierskich w Polsce. 

Innym scenariuszem, jaki moglibyśmy sobie wyobrazić byłoby obsługiwanie baz wiedzy w muzeach i galeriach. Umieszczenie interaktywnych urządzeń wewnątrz lub w pobliżu wystaw pozwoliłoby widzom na zadanie bezpośredniego pytania na temat tego, co widzą lub miejsca, które odwiedzają. Bot głosowy mógłby odpowiedzieć na nie wyczerpująco i szczegółowo – jeżeli tego oczywiście od niego oczekujemy. Takie rozwiązanie daje nam niezliczone możliwości.

W czasach pandemii koronawirusa rząd mógłby wykorzystać boty głosowe, tworząc pomocową infolinię, która informowałaby mieszkańców o tym, co się dzieje i jak postępować w sytuacji kryzysu. W ten sposób można by też zautomatyzować połączenia alarmowe na numer 112. Po otrzymaniu zgłoszenia byłoby one przesyłane bezpośrednio do odpowiednich służb – policji, straży pożarnej, pogotowia, itd.

Boty głosowe w sprzedaży i marketingu

Wyobraź sobie, że kontaktujesz się z nami telefonicznie i po drugiej stronie słuchawki słyszysz bota głosowego, który przedstawia wszystkie szczegóły na temat naszej firmy oraz wymienia klientów, z którymi współpracowaliśmy w przeszłości. Boty mogą być wspaniałym narzędziem dla wsparcia marketingu i sprzedaży.

Kampanie marketingowe wykonywane za pomocą botów głosowych mogą być informujące i motywujące. W ten sposób powiadomimy klienta o aktualnych promocjach i darmowej wysyłce, przekażemy kody rabatowe i damy praktyczne porady na temat zakupów online i polityki reklamacji. Może to być szczególnie przydatne w handlu detalicznym i firmach e-commerce. 

Restauracje i firmy doręczeniowe mogłyby wykorzystać bota głosowego jako alternatywę dla zamówień online. Z kolei sprzedawcy (np. IKEA) mieliby możliwość przyjmowania i przetwarzania w ten sposób zamówień, szczególnie w czasach, kiedy ich sklepy muszą być zamknięte ze względów bezpieczeństwa. 

Warto wspomnieć też o konkursach i quizach, które mogłyby być prowadzone przez bota.

Dlaczego stworzyliśmy własną wersję bota głosowego?

Kiedy zdecydowaliśmy się stworzyć własnego bota głosowego, naszym celem było zapewnienie klientom wartościowego wsparcia biznesowego w krótkim czasie. Chcemy zaoferować i zintegrować większość technologii głosowych w Polsce i zagranicą. Wierzymy, że takie rozwiązania tworzą pozytywne doświadczenia sprzedażowe u naszych klientów i ich odbiorców bez względu na to, jakiej branży dotyczą. 

Boty głosowe mogą wykonywać wewnętrzne i zewnętrzne zadania. Przeprowadzane przez nie rozmowy telefoniczne wykorzystują naturalną mowę dzięki technologiom takim jak ASR lub STT. Technologia i dostawca są wybierani na podstawie wymagań danego procesu. 

System przetwarzania naturalnego języka interpretuje cel wypowiedzi, a oryginalny system Hellobot przekierowuje rozmowę na właściwą odpowiedź, która zostanie wyartykułowana za pomocą syntezatora TTS. Bot może też posiadać głos wybranego lektora. 

Hellobot stworzony przez iteo może być zintegrowany z istniejącymi call center lub działać jako osobne narzędzie połączone z innymi systemami klienta, np. CRM.

Hellobot – bot głosowy stworzony przez iteo

To produkt dostępny od ręki, który pozwala na szybkie dopasowanie do działań firmy za pomocą intuicyjnego procesu konfiguracji. Hellobot optymalizuje i wspiera podstawowe procesy, jak ściąganie długów, umawianie i potwierdzanie wizyt, sprzedaż, helpdesk i wiele innych. Jest najlepszym rozwiązaniem dla małych, średnich i dużych firm, działających w bankowości, ubezpieczeniach, motoryzacji, różnego rodzaju usługach, organizacjach rządowych etc. Nasz bot głosowy dostosowuje się do różnych branż i modeli obsługi klienta. Może on również służyć jako odrębny moduł wspierający działania firmy i jej procesy wewnętrzne. 

Oferujemy gotowego do użytku, predefiniowanego bota głosowego dla konkretnych procesów w wybranych branżach lub dopasowujemy go zgodnie ze specyfikacją klienta. W obu przypadkach konfiguracja i wdrożenie bota w istniejące działanie nie zajmie dużo czasu. 

Ciężkie czasy dla biznesu? Wypróbuj bota głosowego!

Dajemy możliwość wybrania dowolnego rodzaju bota. Wystarczy, że skontaktujesz się z nami i opowiesz nam o swojej działalności, a dopasujemy go do jej potrzeb i bieżących działań. Bot głosowy sprawi, że Twoja firma będzie bezpieczna w ciężkich czasach pandemii. Ma też jednak wiele innych zalet. Kiedy raz się na niego zdecydujesz, ciężko będzie zrezygnować z tak wygodnego rozwiązania. Automatyzacja i uporządkowanie danych to bezkonkurencyjne funkcje, które pomogą podnieść satysfakcję klientów i wartość przedsiębiorstwa. Więc? Przywitasz się z naszym Hellobotem? 🙂  

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *