loader

Najczęściej zadawane pytania klientów, którzy chcą skontaktować się z placówką medyczną rozwiązywane są za pomocą kontaktu telefonicznego. W teorii to szybki i prosty sposób na uzyskanie odpowiedzi. Niestety, w praktyce wygląda to zupełnie inaczej, linie telefoniczne są przeciążone a klienci sfrustrowani długim oczekiwaniem na rozmowę z konsultantem.

Aby usprawnić komunikację telefoniczną w twojej firmie, można wspomóc pracownika call center poprzez wdrożenie botów głosowych, które wykorzystują przyjazny interfejs głosowy i nowoczesną technologię pozwalającą rozumieć ludzką mowę – automatic speech recognition. Dzięki temu firma będzie w stanie dostosować formę komunikowania się do potrzeb biznesowych i osiągnie przewagę na rynku.

Nowoczesne voiceboty odpowiadają na najczęściej zadawane pytania klientów

Voicebot to specjalny program, który jest w stanie odpowiadać na prośby o informację za pomocą głosu. Boty są coraz powszechniej stosowane w różnych branżach, ponieważ umożliwiają szybkie i wygodne komunikowanie się z klientami. Są zaprogramowane tak, aby rozpoznawać pytania i odpowiadać na nie za pomocą predefiniowanych odpowiedzi lub poprzez przekierowywanie klientów do odpowiednich osób lub usług, pomaga im w tym w szczególności asr.

Boty głosowe są niebywale przydatne w branżach, w których klienci często zadają podobne pytania, ponieważ pozwalają na automatyzację części procesów obsługi klienta. W przypadku bardziej skomplikowanych zapytań lub problemów, voicebot może również przekierowywać klientów do specjalistów lub pracowników, którzy udzielą im pomocy. W ten sposób bot może znacząco ułatwić pracę i poprawić obsługę klienta w wielu branżach, w tym medycznej.

Atrakcyjny interfejs głosowy przekonuje klientów

Interfejs głosowy w voicebotach może być atrakcyjny dla klientów, ponieważ umożliwia im on wygodne i szybkie komunikowanie się z firmą za pomocą swojego głosu. Jest to szczególnie przydatne w sytuacjach, w których nie mogą oni skorzystać z klawiatury komputera lub ekranu swojego telefonu, np. podczas prowadzenia samochodu lub uprawiania sportu.

Interfejs głosowy może również być bardziej naturalny dla ludzi niż inne sposoby komunikacji, takie jak wpisywanie tekstu lub klikanie przycisków. Dzięki temu odbiorcy mogą szybciej i łatwiej zadawać pytania i uzyskiwać odpowiedzi.

Ponadto interfejs głosowy może być atrakcyjniejszy dla klientów, ponieważ jest on dostępny 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, co umożliwia im komunikowanie się z firmą o dowolnej porze. Jednocześnie firma nie musi utrzymywać działu call center, a dzięki sztucznej inteligencji pracownicy mogą świadczyć swoje usługi na jeszcze wyższym poziomie.

Aby przyciągnąć klientów, ważne jest, żeby bot głosowy był łatwy w obsłudze i odpowiadał na pytania i prośby klientów w sposób szybki i skuteczny. Voicebot powinien również być regularnie aktualizowany i uczony na podstawie interakcji z klientami, aby zapewnić jak najwyższy poziom obsługi.

Jak działa voicebot w placówkach medycznych

Boty mogą być wykorzystywane w placówkach medycznych w celu ułatwienia komunikacji i udostępnienia informacji pacjentom i ich rodzinom. Dzięki temu czasochłonny proces dodzwonienia się do pracownika infolinii o odpowiednich kwalifikacjach może zostać skrócony poprzez program komputerowy, który wspomoże konsultanta telefonicznego w jego codziennych obowiązkach.

Rejestracja pacjentów

Voicebot może być wykorzystany do zarejestrowania pacjenta i udostępnienia mu informacji o terminie wizyty oraz innych szczegółach. Przykładowo taki proces może wyglądać następująco:

  1. Pacjent uruchamia voicebota i za pomocą głosu przekazuje mu polecenie ,,chcę umówić się do lekarza”.
  2. Voicebot pyta pacjenta o jego dane osobowe takie jak: imię i nazwisko oraz o podstawowe informacje np. numer telefonu i adres e-mail.
  3. Następnie bot pyta pacjenta o powód wizyty u lekarza oraz o jego preferencje dotyczące specjalisty i terminu wizyty.
  4. Po ustaleniu szczegółów dotyczących preferencji pacjenta, bot prezentuje listę dostępnych lekarzy i terminów wizyt, z których pacjent może wybrać tę która mu najbardziej odpowiada.
  5. W kolejnym kroku sztuczna inteligencja prosi pacjenta o potwierdzenie rejestracji i informuje go o szczegółach wizyty, takich jak data i godzina oraz lokalizacja.
  6. W ostatnim etapie voicebot zapisuje dane i informacje o wizycie w bazie danych i wysyła potwierdzenie rejestracji na podany przez pacjenta adres e-mail lub numer telefonu.

W zależności od placówki procedura może się nieco różnić, jednak zawsze powinna być ona łatwo dostępna i wdrożona w oparciu o dotychczasowy przebieg rozmowy telefonicznej konsultanta z klientem. Wykorzystanie bota do tego zadania jest świetnym pomysłem na odciążenie pracowników i powierzenie im bardziej kreatywnej pracy.

Informacje o lekach

Często pacjenci odwiedzający placówki medyczne potrzebują rozmowy telefonicznej nawet po wizycie u lekarza. Najczęstszym powodem jest chęć otrzymania dodatkowych informacji na temat dawkowania leków oraz przeciwwskazań. Automatyzacja tego typu rozmów za pomocą sztucznej inteligencji pozwoli na odciążenie konsultanta telefonicznego o odpowiednich kwalifikacjach.

Konsultacje lekarskie

Zastosowanie botów głosowych jest bardzo szerokie. Voicebot dzięki technologii automatic speech recognition może na podstawie wstępnego wywiadu udzielać pacjentom prostych porad lekarskich lub skierować ich do odpowiedniego specjalisty w przypadku, gdy podczas połączenia okaże się, że problem zdrowotny jest na tyle poważny.

Informacje o chorobach

Dzięki natural language understanding, które umożliwia botom rozumienie i interpretowanie ludzkiej mowy oraz odpowiadanie na pytania i polecenia użytkownika, może pomagać pracownikom w udzielaniu informacji na temat chorób. Voicebot na podstawie podanych objawów dokonuje analizy i podczas połączenia informuje pacjenta o chorobach oraz o tym, co może pomóc w lepszym zrozumieniu swojego stanu zdrowia.

Zdalne monitorowanie zdrowia

Voicebot to program komputerowy, który może posłużyć nie tylko do umawiania wizyt i sprawdzania dostępności. Zadania bota mogą być znacznie bardziej zaawansowane, a obsługa klienta na jeszcze wyższym poziomie. Bot może wykonywać połączenia wychodzące, co znaczy, że świetnie sprawdzi się w monitorowaniu zdrowia pacjentów zdalnie poprzez zadawanie im pytań o samopoczucie i stan zdrowia. Po zakończonej rozmowie bot wysyła wszystkie zebrane informacje do lekarza prowadzącego.

Taka forma spotkań pozwala pacjentom unikać kontaktu z innymi chorymi i zbędnego odwiedzania placówki medycznej. Jest szczególnie pomocna w sytuacji, gdy pacjent nie jest w stanie dojechać do lekarza na wizytę kontrolną.

Voicebot gwarantuje przewagę w prowadzeniu rozmów telefonicznych

Bot głosowy dzięki swoim zaawansowanym technologiom, a w szczególności asr jest w stanie zapewnić przewagę konkurencyjną na rynku poprzez prowadzenie rozmów z wieloma klientami na raz. Voicebot to przede wszystkim wyższa jakość obsługi klienta, oszczędność kosztów oraz ułatwienie dostępu do informacji.

Udostępnienie klientom kilku kanałów komunikowania się spowoduje, że firma wyróżni się na tle konkurencji, a nawet będzie o krok przed nią. Automatyzacja rozmów pozwoli na skrócenie czasu oczekiwania do minimum, a tym samym obsługa klienta wejdzie na wyższy poziom. Innowacyjne rozwiązanie, jakim jest voicebot w połączeniu z wysokiej jakości usługami, jakie świadczy palcówka to dobra droga do rozwoju firmy i odpowiadania na potrzeby i oczekiwania pacjentów.