loader

Nowoczesne boty głosowe do prowadzenia rozmów to świetna pomoc dla telemarketingu w pozyskiwaniu nowych klientów. Zlecanie powtarzalnych zadań sztucznej inteligencji pomaga zespołowi działać efektywniej. Voicebot odpowiada na najczęściej zadawane pytania i przedstawia ofertę firmy klientom.  

Zainteresowanie ofertą firm, które postanowiły wesprzeć swoje działy telemarketignu sztuczną inteligencją wzrasta nawet czterokrotnie, porównując do wyników uzyskiwanych za pomocą tradycyjnych metod marketingu telefonicznego. Obecnie, na rynku panuje ogromna konkurencja, a najtrudniejszym zadaniem dla telemarketera jest znalezienie klienta i zainteresowanie go ofertą. By wesprzeć dział telemarketingu w firmie, dobrym pomysłem jest sprawdzenie możliwości, jakie daje bot do rozmowy. 

Na czym polega telemarketing  

Telemarketing to narzędzie marketingu bezpośredniego, które posługuje się komunikacją telefoniczną do kontaktu z aktualnymi i potencjalnymi klientami. Telemarketing często określa się jako aktywne pozyskiwanie klientów lub szeroko rozumiana obsługa telefoniczna. Dzisiejszy marketing telefoniczny skupia się przede wszystkim na budowaniu relacji z klientem.  

Skuteczność działań telemarketingowych w przedsiębiorstwie wymaga opracowania efektywnej techniki oraz wprowadzenia nowoczesnych rozwiązań technologicznych, które pomogą przynieść zamierzony efekt firmie.  

Telemarketing dzieli się na: 

  • wychodzący i przychodzący. 
  • aktywny (in-bound) i reaktywny (out-bound) 
  • wewnętrzny i zewnętrzny 
  • instytucjonalny i indywidualny. 

Telemarketing umożliwia: 

  • udzielanie informacji (są to wszelkiego rodzaju infolinie),  
  • sprzedaż (sprzętu gospodarstwa domowego, ubezpieczeń na życie, konferencji i szkoleń, usług informatycznych, produktów medycznych, usług finansowych, książek, powierzchni reklamowej, ofert z wycieczkami i wiele innych), 
  • przyjmowanie zamówień, 
  • przyjmowanie reklamacji, 
  • przeprowadzanie badań rynkowych, 
  • umawianie spotkań. 

Jest podstawowym narzędziem call center i contact center.  

Jak bot pomaga w pozyskiwaniu klientów w telemarketingu?  

Praca w dziale telemarketingu jest bardzo popularna wśród młodych osób, dla których to pierwszy kontakt z rynkiem pracy. Dla początkujących osób to bardzo dobra okazja do poznania kultury pracy, zarobienia swoich pierwszych pieniędzy i zdobycia doświadczenia. Niestety, monotonny tryb pracy i powtarzalne zadania przyczyniają się do sporej rotacji na stanowiskach contact center, która wynosi aż 22%.  

Nieograniczone możliwości, jakimi dysponuje bot pozwalają o wiele łatwiej dotrzeć mu do dużej liczby klientów w krótkim czasie. Voicebot potrafi wykonać setki połączeń w tym samym czasie i zachęcić klientów do dalszej rozmowy i zapoznania się z ofertą, a jednocześnie może odebrać telefon przychodzący i odpowiedzieć na pytania. Podczas gdy bot zajmuje się obsługą telefoniczną, telemarketer może pracować na gotowej bazie kontaktów pozyskanej przez sztuczną inteligencję. Na podstawie zebranych informacji przygotowuje ofertę dopasowaną do indywidualnych potrzeb klienta.   

Badania przeprowadzone przez Ruleranalytics pokazują, że najtrudniejszym zadaniem spędzającym sen z powiek konsultantom telemarketingu jest pozyskanie nowego klienta. Wsparcie pracowników poprzez wdrożenie bota do działów call center okazuje się być wielką pomocą dla zespołu, który dzięki temu może poprawiać swoje wyniki.  

Telemarketing prowadzony z pomocą bota głosowego  

Odciążenie konsultantów w prostych i powtarzalnych zadaniach przez bota jest działaniem na korzyść całej firmy. To innowacyjne rozwiązanie, które odpowiada na potrzeby klientów, a jednocześnie daje pracownikom przestrzeń do rozwoju swoich kompetencji i kariery zawodowej.  

Voicebot odbiera telefony, prowadzi rozmowy, pomaga utrzymywać kontakt telefoniczny z klientem. Przyczynia się do sprawnego rozwiązywania powtarzalnych problemów, a jednocześnie potrafi rozpoznać, kiedy przekierować połączenie do bardziej kompetentnej osoby, która spełni oczekiwania klienta. Voicebot to idealne rozwiązanie dla firm, które mierzą się z liczbą telefonów, których konsultanci nie są w stanie obsłużyć. Dzięki temu firma niweluje problem z długim oczekiwaniem na linii przed połączeniem klienta z konsultantem, a tym samym poprawia swój wizerunek.  

Większa konwersja dzięki botom  

Przeprowadzone badania pokazują, że firmy wspierające swój telemarketing za pomocą sztucznej inteligencji osiągają lepsze wyniki w generowaniu leadów a ich praca jest bardziej efektywna. Voicebot w firmie gwarantuje szybką rozmowę bez konieczności czekania w kolejce na linii. Niezdolność do okazywania ludzkich uczuć przez roboty pozwala im na świadczenie takiej samej, wysokiej jakości usług niezależnie od wymiaru czasu pracy lub liczby odebranych i wykonanych połączeń.  

Bot w telemarketingu – szybki, bezbłędny i wygodny 

Boty z racji tego, że są maszynami nie mają możliwości popełniania ludzkich błędów, co jest dużą zaletą w prowadzeniu działań marketingu telefonicznego. W przypadku, gdy bot nie sprawdza się w swojej roli można jeszcze raz przejrzeć skrypt, z którego korzysta, poprawić go i sprawdzić, czy klienci nadal zgłaszają problem. Dzięki temu można ustalić scenariusz rozmowy do komunikacji całej marki i zapewnić spójne doświadczenia w interakcji z twoją firmą.  

Dzięki temu, że wprowadzanie poprawek i dopasowanie bota jest tak proste, można łatwo i szybko testować jego skuteczność. Idealnie przystosowuje się pod istniejące procesy i daje możliwość sprawdzenia, jak wprowadzone zmiany wpływają na zadowolenie klientów. Poprzez rozwój technologii można połączyć voicebota z agregatami danych, które później są potrzebne działom marketingu w analityce, co znacznie ułatwia przeprowadzanie podsumowań.  

Jak działa telemarketing prowadzony przez bota? 

Voicebot rozumie ludzką mowę za pomocą NLU, który pozwala na rozszyfrowanie pytania i zrozumienie intencji, jakie ma klient po drugiej stronie słuchawki. Natomiast Automatic Speech Recognition (ASR) to technologia, która rozpoznaje polecenia głosowe i zamienia je na tekst.  

Wdrożenie asystenta głosowego do firm, gdzie głównym zadaniem jest wykonywanie telefonów, może podnieść jakość dostarczanych usług, a nawet odnaleźć ewentualne błędy w procesie. Poprzez zintegrowanie bota z rozwiązaniami, jakie posiada firma jest szansa na poprawienie jakości świadczonej pracy przez konsultantów i jednocześnie zwiększenie możliwości pozyskiwania nowych leadów.  

Bot jako niezastąpiony pomocnik dla call center   

Podjęcie decyzji o zakupie bota i wdrożenie go do firmy poprawia jakość obsługi klienta, zapewnia lepsze prowadzenie analityki danych, pozwala na przedstawienie oferty większej ilości klientów w którszym czasie, a to nie jedyne zalety. Poza świadczeniem usług klientom, voicebot pomaga również pracownikom. Pozwala im to na angażowanie się w bardziej kreatywne zadania, rozwijanie produktów firmy, doskonalenie jakości usług i korzystanie z dodatkowych szkoleń. Dzięki temu firma kształci wewnętrznych specjalistów, którzy znają produkty i usługi od podszewki.  

Telemarketing wspierany przez voiceboty – konkluzja   

Telemarketing, który jest wspierany przez voiceboty to innowacyjne rozwiązanie, które wpływa na osiąganie lepszych wyników jednocześnie pomaga pracownikom dbać o rozwój zawodowy. Połączenie zalet, jakie daje bot z umiejętnościami konsultantów wspomaga rozwój całej firmy, co ułatwia doszlifowanie jakości połączeń do perfekcji i zostanie liderem w branży.  

Sztuczna inteligencja pomaga w analizie danych, potrafi zadawać niezbędne pytania do pozyskania informacji, może udzielać odpowiedzi a nawet dzięki dodatkowym modułom decyduje, kiedy przełączyć rozmowę do konsultanta. Za jej pomocą można zapewnić natychmiastową pomoc i trafne zakwalifikowanie połączenia do odpowiedniego działu. Voicebot to wysoka jakość usług, niezależnie od dnia i godziny.