loader

Żyjemy w czasach, w których zamówienie taksówki sprowadza się do kilku kliknięć w aplikacji. Są jednak klienci, którzy wolą robić to w tradycyjny sposób – czyli dzwoniąc – i przemysł taksówkarski powinien dostosować się również do nich. Nie musi to oznaczać zatrudniania zespołu pracowników zmuszonych do odbierania setek połączeń telefonicznych dziennie. Dziś taka usługa może być zautomatyzowana za pomocą voicebota, pracującego 24 godziny na dobę i odbierającego wiele telefonów jednocześnie. 

Jak to działa?

Wyobraź sobie, że klient chce zamówić taksówkę i bardzo mu się spieszy. Co zrobi, kiedy linia będzie zajęta lub nikt nie odbierze? Prawdopodobnie zwróci się do konkurencji. Kiepska lub zbyt wolna obsługa klienta może kosztować nawet do 78% utraconych szans sprzedażowych. A przecież nikt nie chce rezygnować z potencjalnych klientów.

Dobrze dopasowana technologia głosowa z customizowanym scenariuszem będzie w stanie odebrać wiele połączeń naraz bez względu na porę. Przyjmie zamówienia na taksówkę i ustali dogodną godzinę przejazdu, biorąc pod uwagę liczbę klientów oraz dostępnych pojazdów. Bot działa tak precyzyjnie jak prawdziwy pracownik, odznaczając się jednocześnie dużo większą efektywnością. 

Dlaczego voicebot ma więcej zalet niż wad?

Jeszcze kilka lat temu rozmowa z botem wydawała się dziwaczna. Teraz jest to jedna z najbardziej popularnych opcji pierwszego kontaktu z klientem. Nie dość, że przyzwyczailiśmy się już do maszyn po drugiej stronie słuchawki, to dla niektórych taka opcja jest nawet wygodniejsza niż rozmowa z drugim człowiekiem – nie powoduje dodatkowego stresu. A poza tym?

  1. Korzystanie z voicebota pozwala na wysokiej jakości obsługę 24 godziny na dobę. Nie trzeba liczyć na to, że zespół odpowiedzialny za odbieranie telefonów będzie zawsze w formie, pracując dodatkowo w weekendy i święta. Robotowi nie przeszkadza, że jest Boże Narodzenie, nie choruje, jest zawsze miły i kulturalny. 
  2. Nie ma potrzeby zatrudniania dwujęzycznego zespołu. Voicebot może być zaprogramowany tak, aby móc porozumiewać się w kilku wybranych językach, sprzyjając wygodzie każdego klienta. Bariera językowa przestaje być przeszkodą.
  3. Jeżeli firma używa oprogramowania, które pomaga jej planować przejazdy i nimi zarządzać, można zintegrować je z rozwiązaniem głosowym. Dzięki temu robot utrzymuje sprawną komunikację z kierowcami, ma dostęp do ich lokalizacji i jest w stanie oszacować czas przyjazdu. 
  4. Oferując szybką, niezawodną i kompetentną obsługę, firma pokazuje swój profesjonalizm, a dzięki automatyzacji głosowej, jest na każde zawołanie klienta.
  5. Pewnie domyślasz się już, że takie rozwiązanie pozwala też na sporo oszczędności. Dzięki niemu można oddelegować obecnych pracowników do bardziej odpowiedzialnych zadań, znacznie podnosząc ich wydajność. Plusem jest również fakt, że nie trzeba zatrudniać dodatkowych osób wraz z rozwojem i rozbudową firmy. 
  6. Voicebot może być w pełni dostosowany do stylu firmy i jej potrzeb. Używa pieczołowicie przygotowanych scenariuszy i może mówić jako mężczyzna, kobieta lub wybrany lektor, posiadając osobowość, która współgra z biznesowymi wartościami firmy. Co ciekawe, bot stale się uczy i zdobywa dodatkową wiedzę z każdą przeprowadzoną rozmową.

Prowadzisz biznes taksówkarski i potrzebujesz automatyzacji?

Jeżeli klienci kontaktują się z Twoją firmą za pomocą kanału telefonicznego lub chcesz pozyskać nowych użytkowników, oferując im alternatywną formę kontaktu, voicebot będzie najlepszym rozwiązaniem. Pamiętaj, że konkurencja nie śpi – najwygodniejsze rozwiązanie zdobędzie większą przychylność klientów. 

Chcesz dowiedzieć się więcej o technologiach głosowych, które mogłyby sprawdzić się w Twojej firmie? Chętnie pomożemy. Możemy zaoferować gotowe, elastyczne produkty pudełkowe lub stworzyć dedykowane rozwiązanie dopasowane do indywidualnych potrzeb Twojego biznesu.