loader

Żyjemy w czasach, w których coraz więcej czynności wykonują za nas komputery. Zdarza się, że potrzebują naszej pomocy, lecz i tak sprawnie automatyzują wiele działań. Czasem mogą wręcz zastąpić człowieka i wykonywać jego obowiązki. Kiedyś zaskoczeniem były boty, które mogły odpisywać na wiadomości tekstowe. Teraz możemy z taką maszyną porozmawiać – na przykład przez telefon. Voicebot to rozwiązanie na miarę XXI wieku.

Voicebot, czyli bot głosowy, to komputer wyposażony w narzędzia pozwalające mu rozpoznawać i przetwarzać ludzką mowę. Bot generuje odpowiedź, a syntezator czyta komunikat. Zastosowanie takiego rozwiązania pozwala zastąpić konsultantów infolinii czy osoby odpowiedzialne za marketing telefoniczny pełną automatyzacją, co znajduje zastosowanie w naprawdę wielu branżach.

Jak działa voicebot?

Rozpoznawanie mowy odbywa się za pomocą dwóch narzędzi: Automatic Speech Recognition (ASR) i Speech To Text (STT). Zamieniają one mowę na tekst, który przesyłany jest do silnika przetwarzającego język, czyli NLP (Natural Language Processing).

Silnik ten tworzy odpowiedź na zadane pytanie czy prośbę. Skąd wie, co powinien przekazać klientowi? Algorytm voicebota początkowo zostaje zaprogramowany odpowiednimi informacjami, dzięki czemu rozumie komunikaty przekazywane przez osobę po drugiej stronie słuchawki i wie, co na nie odpowiedzieć. Oprócz syntezatorów mowy, bot głosowy może posługiwać się także nagraniami lektorskimi i odtwarzać je podczas rozmowy.

Niekwestionowaną zaletą voicebota jest fakt, że można go zintegrować z istniejącym systemem lub stworzyć całość od początku. To rozwiązanie zarówno dla firm, które chcą zoptymalizować koszty i procesy, jak i dla nowych graczy poszukujących innowacji dla swoich biznesów.

Więcej informacji o voicebotach:

Voicebot w e-commerce – rozwiązanie przyszłości

Voicebot z perspektywy QA

Bot głosowy dla Twojego biznesu. Jak go stworzyć?

Co może voicebot?

Główną cechą voicebota jest wykonywanie połączeń wychodzących i przychodzących. W tej kwestii jest podobny do człowieka, jednakże… bot głosowy dzwoni bez ograniczeń. Może rozmawiać z setkami osób na raz i robić to 24 godziny na dobę, siedem dni w tygodniu. W ten sposób znacznie wzrasta jego efektywność, co może być zdecydowanym plusem dla firm prowadzących call center czy miejsc, w których komunikacja telefoniczna pochłania duże ilości zasobów.

Dzięki zaimplementowanej bazie wiedzy i scenariuszom rozmów, kontakt z voicebotem przypomina rozmowę z żywym człowiekiem. Oczywiście różnica jest wyczuwalna, ale dzięki algorytmowi sztucznej inteligencji nie wpływa ona na jakość usługi. Bot doskonale rozumie, co klient chce mu przekazać, a w razie wątpliwości może dopytać o szczegóły. Moduł maszynowego uczenia się sprawia, że komputer stale uczy się na podstawie przeprowadzonych rozmów i pozyskanych danych.

A skoro już przy danych jesteśmy – system zbiera je na bieżąco i w czasie rzeczywistym umieszcza je w bazie, dzięki czemu mamy stały dostęp do aktualnych informacji. Ale to nie wszystko – bot głosowy ma również możliwość analizy pozyskanych materiałów i raportowania wyników, co może być jednym z czynników, które weźmiemy pod uwagę, planując optymalizację pracy czy rozwój firmy.

Zalety voicebota

Po pierwsze, zastosowanie voicebota w kontaktach z klientami pozwala ustandaryzować proces i zapewnić stałą jakość obsługi. Automatyzacja procesu umożliwia przeprowadzanie rozmów w sposób efektywny i komfortowy. Skalowalność jest kolejnym elementem, który docenią właściciele firm i miłośnicy innowacji – w przypadku bota jest ona naprawdę szybka i prosta do wdrożenia.

Zwiększenie ilości botów obsługujących może być przeprowadzone natychmiastowo – nie zatrudniamy pracowników i nie potrzebujemy czasu oraz budżetu na rekrutację czy szkolenia. Zastąpienie niektórych procesów botem głosowym i przekierowanie pracowników do zajęć wymagających obecności człowieka pozwala maksymalnie zredukować koszty niektórych działów.

Bot może zostać błyskawicznie zintegrowany z istniejącymi systemami, aby nie zaburzać pracy i natychmiast wdrożyć się w proces. W oparciu o technologie głosowe można także budować nowe produkty, które pozwolą każdej marce osiągnąć przewagę konkurencyjną i pokazać klientom, że jest nowoczesną firmą stawiającą na innowacyjny rozwój.

W jakich branżach sprawdzi się bot głosowy?

Voicebot to niezwykle uniwersalny produkt, który może być przystosowany do optymalizacji procesów niemal w każdej firmie – jeżeli istnieje w niej komunikacja telefoniczna z klientem. Bot może informować o istotnych zmianach biznesowych, potwierdzać rezerwacje, podawać statusy przesyłek, zbierać odczyty liczników, umawiać wizyty czy przyjmować reklamacje.

Boty głosowe są z powodzeniem wykorzystywane w branżach takich jak hotelarstwo, ubezpieczenia, motoryzacja, medycyna, edukacja, handel, finanse i wiele innych. To miniaturowe call center, które kontaktuje się z klientami lub odpowiada na ich zgłoszenia i aktualizuje bazę danych zgodnie z pozyskanymi informacjami. Bot może, dla przykładu, przypomnieć o dokonanej rezerwacji terminu i zapytać, czy użytkownik chce go potwierdzić. W ten sposób jest w stanie zaoszczędzić czas pracownika, ponieważ w przypadku odwołania spotkania, może on wtedy obsłużyć innego klienta. Efektywne zarządzanie kalendarzem jest wtedy znacznie prostsze.

Bot może przedstawiać informacje marketingowe dziesiątkom klientów równocześnie i dokonywać wstępnych zamówień. To doskonałe wsparcie dla działu sprzedaży. W przypadku nieopłaconych roszczeń, taki komputer może również uzupełniać proces windykacyjny, przypominając o terminach płatności. Kontakt z maszyną w takich sytuacjach jest zdecydowanie bardziej komfortowy dla dłużnika.

Nie da się zaprzeczyć, że bot głosowy to rozwiązanie mające zastosowanie w wielu sytuacjach, co jest jego ogromną zaletą. Coraz więcej firm decyduje się na “zatrudnienie” takiego wirtualnego pracownika służącego im swoją wydajnością i skutecznością w obszarach, które dla ludzi są żmudne i mało kreatywne. Oddelegowanie energii swojego zespołu do zadań, które będą dla niego rozwijające, wpłynie pozytywnie również na jego produktywność, co będzie nie bez znaczenia dla działania firmy.

Czy warto zainwestować w bota głosowego?

Zdecydowanie tak! Skontaktuj się z nami, a pokażemy Ci jak Hellobot – nowoczesny bot głosowy o wielu zastosowaniach – może sprawdzić się w Twoim środowisku biznesowym. Nasza oferta jest skonstruowana tak, aby odpowiadać na potrzeby naszych klientów – zarówno tych rozpoczynających działalność, jak i będących już dużymi graczami na rynku.

Mamy nadzieję, że inwestycja w voicebota odmieni oblicze Twojej marki i pozwoli jej pozycjonować się na rynku jako nowoczesna, przyjazna klientom i oferująca usługi na najwyższym poziomie firma. Sprawdź, co jeszcze może zrobić dla Ciebie Hellobot – wejdź w zakładkę Dla kogo? i poznaj wiele możliwości technologii głosowych.